
Polityka antykorupcyjna
Celem polityki antykorupcyjnej jest minimalizacja ryzyka wystąpienia korupcji poprzez analizowanie potencjalnych zagrożeń korupcyjnych, które mogą wystąpić w realizowanych przez pracowników procesach certyfikacji i nadzoru nad wydanymi certyfikatami na wszystkich etapach ich realizacji oraz na każdym poziomie zarządzania i podejmowania działań zapobiegawczych, zmniejszających ryzyko wystąpienia zjawiska korupcji.
Tak określony cel realizujemy poprzez:
- stosowanie polityki jakości oraz wymagań normy PN-EN ISO/IEC 17065, zwłaszcza w obszarze dotyczącym obiektywności, bezstronności, transparentności działań oraz jednakowego traktowania wszystkich klientów;
- rzetelne i terminowe prowadzenie procesów certyfikacji, zgodnie z obowiązującymi procedurami mające, na celu zmniejszenie prawdopodobieństwa wystąpienia zagrożenia korupcyjnego;
- monitorowanie wszystkich relacji międzyludzkich zidentyfikowanych przez jednostkę certyfikującą wyroby, zarówno w stosunkach wewnętrznych, jak i zewnętrznych, jako mogące stanowić zagrożenie korupcyjne pod kątem ryzyka jego wystąpienia i istotności ewentualnych skutków;
- okresową analizę zawartości istniejących dokumentów, także pod kątem doskonalenia systemu eliminującego zagrożenia antykorupcyjne;
- szkolenia pracowników oraz współpracowników (jak np. inspektorzy, audytorzy, członkowie komitetów), które zawierają także tematykę związaną z problematyką korupcji;
- informowanie klientów o przysługujących im prawach i ciążących na nich obowiązkach;
- zwracanie szczególnej uwagi podczas kontroli finansowej i auditu wewnętrznego, na zagrożenia korupcją.